Sznurek z rdzeniem 5mm - Kokonki

Sznurek z rdzeniem - Kokonki


Witajcie. Dzisiaj przedstawię Wam cudo od www.kokonki.pl zwane sznurkiem ;) 
Kto z Was jeszcze nie pracował ze sznurkiem? Na pewno znajdą się takie osoby, więc  w skrócie przybliżę co nieco. Sznurki to takie jakby "rurki" z plecionej nici, są przeważnie sprzedawane w rozmiarach 3 mm i 5 mm. Najpopularniejsze to jednak te 5 mm. Warto jeszcze zaznaczyć, że mogą być "puste" czyli zwykłe i wypełnione czyli z tzw. rdzeniem (w tym przypadku sam sznurek był bawełniany, natomiast rdzeń poliestrowy - taka jakby biała wełenka. O sznurkach do makramy nie będę pisać, chociaż czasem szydełkomaniaczkom przydają się do ozdób (można je rozczesać - oczywiście takie możecie także zakupić u Kokonków). 
Do mnie dotarły trzy sznurki w motku, który można robić i od wewnątrz i od zewnątrz. Znajdziecie je tutaj: https://kokonki.pl/pl/c/Sznurek-bawelniany-by-KOKONKI-5-mm%2C-gesty-splot/379

Moja paczuszka wyglądała tak:






No i teraz co z tego zrobić. Chciałam coś innego niż wszyscy, więc pierwszy wybór padł na torebkę, jednak nie taką okrągłą tylko wielokątną. Jak ją zrobić? Najprostszy sposób bywa zwykle najlepszy, więc postanowiłam zrobić dwa wielokąty, potem prostokąt jako dno i boki i to wszystko zszyć szydełkiem. Górę jeszcze obrobić półsłupkami i dorobić pasek (koniecznie musiał być dłuższy, bo takie lubię). Poniżej kilka zdjęć z pracy. Dodam jeszcze, że w pewnym momencie z jednego motka robiłam równocześnie dwa wielokąty - wtedy było widać jak duże mogą powstać by nie zabrakło sznurka. 







Gotowa torebka prezentuje się tak:






Jeszcze w przyszłości być może dodam do niej jakieś ozdoby - teraz tylko w środku mam takie linki ze sznurka, by do tego przyczepić breloczki lub włożyć jakiś dokument. Ze sznurka z rdzeniem jest dość sztywna - nie każdemu będzie to odpowiadać. Mi się zdarza często wrzucać do torebki luzem jakieś papiery, dokumenty, więc jest większa szanse, że ich nie pogniotę.

Zostało sporo sznurka, więc znowu zaczęłam kombinować co by tu jeszcze zrobić. Olśnienie! Przecież mam gotowe bazy koszyczków od Kokonków (dostępnych jest mnóstwo wzorów: https://kokonki.pl/pl/c/Bazy-do-szydelkowania/108). Moje bazy już jakiś czas temu pomalowałam lakierobejcą (3 warstwy z obu stron). No i powstał taki oto pojemnik:







Sznurek z rdzeniem jest idealny! Nie trzeba pojemniczka usztywniać. Można go jeszcze ozdobić, jednak ja postawiłam na prostotę. 

Z resztek sznurka powstał chusteczkownik, a właściwie jego początek, bo jest trochę niski. 




Z całej paczki zostało mi ok 1 m sznurka, który pokochał mój kot - idealna zabawka dla niego ;) 

Dodam jeszcze, że wszystkie prace wykonałam szydełkiem 0,8 cm czyli dość małym, ale dzięki temu praca jest bardziej "zbita" i sztywna. 

22 komentarze:

  1. Ile fajnych rzeczy można zrobić z trzech sznurków, świetne prace. To pudełeczko na bazach jakie ładne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mi też pudełko skradło serducho.

      Usuń
  2. Fantastyczne prace, cudna torebeczka☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybrałaś fajne kolorki sznurków i zrobiłaś z nich super rzeczy :).

    Ja niestety nie ogarniam szydełka nad czym bardzo ubolewam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Szydełko wbrew pozorom nie jest takie trudne, może warto spróbować? :)

      Usuń
  4. Dzięki za ta garść informacji na temat sznurka, przydadzą się na pewno. Świetne prace powstały a najbardziej spodobało mi sie to pudełeczko na drewnianej bazie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pudełko będzie mi służyło jako miejsce trzymania przydasi ;)

      Usuń
  5. super Mili! piękne te sznureczki <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne sznurki, piękne dzieła! Takie torebki na pewno będą świetne jako prezent dla kogoś, ale można je również sprzedawać ♥ cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Torebkę planuje oddać na bazarek charytatywny ;) Jeszcze tylko inne rzeczy dorobię jako fanty :)

      Usuń
  7. Świetne projekty :) Niby sznurek, a tyle możliwości i jakie piękne kolory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. A pomysłów by i więcej się znalazło :)

      Usuń
  8. Odkurzam moją pamięć na temat szydełkowania i mam wrażenie, że zewsząd otaczają mnie szydełkowe inspiracje 😂 Świetnie wykorzystałaś te sznurki! Od dawna podobają mi się prace z ich wykorzystaniem. Zwłaszcza koszyki na bazach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Te inspiracje to chyba znak by się przeprosić z szydełkiem ;)

      Usuń
  9. Inspiracje super. Ja uwielbiam szydełkowanie i sznurek też :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No prosze , o takich bazach do szydełkowych pudeleczksch nie wiedziałam, slicznie to wyglada :) lubie pracowac ze sznurkami, daja duzo możliwości !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jeszcze kusi te bazy ozdobić, nie tylko lakierobejca.

      Usuń
  11. Śliczne prace, podziwiam:) Niestety szydełko mnie nie kocha i bardzo tego żałuję:(

    OdpowiedzUsuń

Będzie nam niezmiernie miło jeśli pozostawisz tu swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...