Gościnna projektantka - lipiec 2020

Witajcie,

dzisiaj na naszym blogu gościmy Ewę, którą znacie z niebanalnych i niepowtarzalnych form kartek przestrzennych :)



***
Mam na imię Ewa, w blogowym gronie ewinka Nowa.
Bloguję już 10 lat, a kartki wykonuję ponad 15 lat. Oprócz kartek, robię zakładki, czasem trafi się jakiś albumik. Od września 2017 roku prowadzę na swoim blogu zabawę w cięcie-gięcie. Wykonujemy z Ekipą składaczkową różne tematycznie kartki przestrzenne według mojego tutorialu. Bo to kartki przestrzenne najczęściej robię na różne okazje.Najbardziej lubię robić kartki dla dzieci, bo mogę sięgać po takie tematy, które dorosłym nie bardzo pasują.
Kilka z tych ostatnich kartek : 
           
                    
Sama zaproponowałam Dziewczynom, że zrobię kursik na kartkę przestrzenną.
Dziękuję, że zgodziłyście się na mój występ na Świrowym blogu :-)

Jeśli chcecie się przekonać jakie kartki z tej formy można zrobić to zapraszam tutaj.
Cała Ekipa składaczkowa pokazała swoje pomysły na taką formę.

                   Chciałabym Was zachęcić tym tutorialem do wypróbowania  tej prostej formy. 
Formy dobrej na wiele okazji. 


Zapraszam !

Potrzebne materiały:

papier bazowy - u mnie wizytówkowy brązowy A4
papier skrapowy z motywem muru lub dowolny pasujący oraz maska murek, pasta strukturalna
           i  farba szara lub srebrna
stempelki pokolorowane lub tekturki
kwiatki, cyferka, napis, border z masy plastycznej wedle uznania

Od czego zaczynamy. Ja na początku zawsze radzę sięgnąć po kartkę papieru ksero, jeśli ktoś nie jest pewny czy dobrze wykona bazę. Ja tak robię zawsze próbując nową formę, teraz wzory trzymam
w koszulce foliowej i wyciągam w razie potrzeby.

Z papieru bazowego wycinamy prostokąt o  wymiarach 17 cm x 29,8 cm i rysujemy na nim delikatnie linie według, których zgiąć trzeba papier. Wymiary na kartce w centymetrach.
Przeciągamy po liniach dłutkiem i zaginamy wszystkie linie do środka.


Od razu można wyrysować  i wyciąć zęby w murze, czyli blanki. Moje trochę krzywo rozmierzone .

Smarujemy zakładkę ( ten pasek 1 cm) klejem i basztę przyklejamy do tylnej ścianki. 
Najlepiej to zrobić składając formę na płasko. Przed sklejeniem możecie wykleić całą tylną ściankę po obu stronach. Będzie wtedy bardzo sztywna.



Z papieru skrapowego wycinamy mniejszy prostokąt 12 cm x 19  cm, pozostały papier posłuży do oklejenia ścianek. Zaginamy do środka zakładkę i bok .


Wycinamy z papieru skrapowego prostokąty do wyklejenia baszty i tylnej części kartki, jeśli ktoś wcześniej tego nie zrobił.
Kto zdecydował się tak jak ja na użycie maski i pasty strukturalnej, to zabiera się za tworzenie muru na wyciętym papierze skrapowym.
Nie wiem czy widać, ale mur zrobiony z pomocą maski pomalowałam srebrną farbą o efekcie postarzania DecoArt.

Ja robiąc ten kursik popełniłam błąd. Skleiłam od razu dwie części kartki. A później dotarło do mnie, że część skrapowa dziwnie wygląda obok tego fajnego muru baszty. W dodatku zapodziałam gdzieś maskę  i stanęłam z pracą. Ale od czego wyobraźnia, stworzyłam na resztce papieru fragment muru 
i z jego pomocą naniosłam pastę strukturalną. Pomalowałam po podsuszeniu mur na srebrno.



Jak widać da się brnąć dalej mimo podjętych błędnych decyzji ;-)

Przyklejamy stempelek lub tekturkę. Ja dorobiłam jeszcze z papieru połowę drzwi do zamku .

Potuszowałam drzwi na brązowo, dokleiłam poprzeczne sztaby podklejone tekturką.
Dodałam srebrne ćwieki już po doklejeniu do drzwi rycerza.
Można drzwi ozdobić tekturkami lub metalowymi ażurowymi elementami.

Doklejamy kwiatki stemplowane, cyferkę urodzinową, imię i inne napisy według uznania .



Z tyłu jest sporo miejsca na życzenia urodzinowe:

Kartka zmieści się na płasko do koperty robionej pod wymiar. 
Jeżeli wykorzystacie przestrzenne kwiatki, to kartka będzie potrzebować pudełka.

Na koniec ucięłam zęby nad napisem, bo jakoś mi przeszkadzały ;-) Wygląda lepiej prawda?



A teraz przeszkadza mi ta część z napisem ;-)
 Zróżnicowane wysokości obu części też fajnie będą wyglądały.  

I jak? Trudna do zrobienia forma?  

 Ktoś się pokusi o zbudowanie takiego zamku ?

Mam nadzieję, że wszystko wytłumaczyłam, a to, o czym zapomniałam napisać widać na zdjęciach.
                                           
Dziękuję i pozdrawiam :-)

***
Ewuniu dziękujemy za Twój występ oraz za wspaniały kurs na kartkę :)
Zapraszamy do udziału w naszych wyzwaniach.
To co? Ja za Ewą zapytam - kto się pokusi?

Ula

11 komentarzy:

  1. Ewuniu jest świetna w robieniu różnych składaczków. Super kurs i piękna karteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z nieba mi spadasz kochana z tą karteczką. Właśnie potrzebuje nowego wzoru. Już myślałam, że znowu będę się grzebać i cofać w Ewinkowym cięciu. A tu proszę nowy składaczek. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewciu, gratuluję gościnnego występu. Ty wiesz, że jestem wielką fanką Twoich składaczków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję całej Świrowej Ekipie za możliwość pokazania się na Waszym blogu :-) Ten murek i farba postarzająca pojawiły się, bo zainspirowałam się Waszymi twórczymi działaniami :-) Cieszę się, że inspirujecie nas różnymi technikami i materiałami. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewciu,a ja własnie na Twoje wyzwanie kiedyś zrobiłam karteczkę z tymi digisami!!! Super forma1 Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam Ewciu! Królewnę i rycerza zrobiłaś na nasze wyzwanie #1 :-)Ale stempelek królewny w okienku tylko powielił się w naszych pracach ;-)

      Usuń
  6. Świetny kurs i rewelacyjna kartka!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super kurs i bardzo mi się podoba cała praca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietny zamek Ewcia! A księżniczek nie brakuje do obdarowania :) dzieki Ewo dzieki :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie nam niezmiernie miło jeśli pozostawisz tu swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...