Kokonki.pl: Kordonek Scheepjes

Kokonki.pl: Kordonek Scheepjes




Witajcie! 

Dzisiaj pragnę Wam przedstawić kordonek Scheepjes dostępny w sklepie www.kokonki.pl Składa się on z 100% bawełny merceryzowanej. Nitki są mocno skręcone. Dostępne są w szpulach po 50g i 100g. Osobiście wybrałam mniejsze, które zakupić można tutaj:  https://kokonki.pl/pl/c/Kordonek-Scheepjes-Maxi-Sugar-Rush/245 lub większe tu: https://kokonki.pl/pl/c/Kordonek-Scheepjes-Maxi/462 Czyż kolory nie są piękne i o nietypowych nazwach? :)


Dotarły do mnie starannie zapakowane i oczywiście bardzo szybko jak to u Kokonków bywa. Od razu narodziło się w mojej głowie pytanie: co ja z nich zrobię? Jak wiadomo z kordonka można zrobić wiele. U mnie padło na zestaw serwetek. Zabrałam się za robotę szydełkiem dość małym, bo 1mm (kto śledzi moje prace to wie, że mam jakieś "zboczenie" na mniejsze szydełka haha). 

Zaczęłam od dużej serwetki, która jest wykonana rzędami - niestety przy tego typu pracy jak ktoś wprawny to zobaczy, gdzie się rzędy łączą. Ale chyba nie jest źle? :) 





Już w trakcie pracy widać, że bez tego co szydełkomaniaczki kochają najbardziej, czyli blokowania, się nie obejdzie...


Już w trakcie robienia większej serwetki w mojej głowie rodził się plan co dalej. Pewnie większość z Was kojarzy serwetę z cudnych elementów w formie "wiatraka". Dodatkowym atutem jest sposób robienia: jak przy maskotkach ślimakiem, więc nie widać przejścia do kolejnego rzędu. A Wy wolicie pracę ślimakiem czy rzędami? Mnie one kusiły od dawna, ale jako serwetki, więc są:



Z kordenka Scheepjes wychodzą sztywne (i oczywiście szydełka 1mm). 






Wzór jest dość prosty, z jednej szpuli zrobimy spokojnie kilka sztuk (w moim przypadku po dwie, a jeszcze połowa została). 

Cały zestaw zamoczyłam w wodzie i wyprasowałam, modelując. Takie blokowanie wg mnie wystarcza. Nawet nie dodałam krochmalu.

Sam zestaw prezentuje się tak:

 






Zachęciłam Was do zrobienia swoich? Na www.kokonki.pl możecie zakupić także inne kordonki i poeksperymentować. A może zrobicie je z kokonka? :) Pochwalcie się koniecznie efektem!






34 komentarze:

  1. Ale cudny zestaw sobie wydziergałaś. Te "ślimakowe" super wyglądają, ale jeszcze na ich wzór nigdzie nie trafiłam więc nie mam jak ich zrobić. No i podziwiam Cię za to cienkie szydełko. Ja kiedyś robiłam małym, teraz wolę już ciut grubsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, bo to wzór obrusu jest :) Dość popularny na grupach szydełkowych. Sama go wydrukowałam wieki temu i tak sobie leżał.

      Usuń
  2. Powiem tak , kordonek mnie zachwycił jeżeli chodzi o cenę i kolory , sa cudne i na pewno się pokuszę o zakup. Poza tym zachwycona jestem serwetkami w kształcie ślimaczka, koniecznie muszę spróbować jak znajdę filmik bo mnie się generalnie najlepiej z filmików robi. Chyba że masz linka do tej serwetki i się nim podzielisz ? Dziękuję za świetny wpis!!
    Pozdrawiam
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z filmikiem nie pomogę :( Wzór sobie wydrukowałam wieki temu i leżał. To jest jeden element z obrusu patchworkowego. Sam schemat się często przewija w necie. Zapewne filmik też gdzieś będzie.

      Usuń
  3. Kolorystyka piękna i piękne serweteczki :)szkoda że trochę za gruby do frywolitki,bo kolorki ma piękne :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny komplecik powstał :-) Kolory zachwycające :-) te ślimakowe są obłędne :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny zestaw. Pozdrawiam:-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny serwetkowy komplet, śliczne wzory i kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi też oczka do ślimakowych zabłysły, choć wszystkie są sliczne:) Super komplecik.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyczarowałaś prawdziwe cuda na szydełku! Przepiękny komplet :)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne serwetki, ja się bardzo w nie wkręciłam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne. Żebym ja tak umiała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, one tylko wyglądają na skomplikowane.

      Usuń
  12. Prześliczne kolorki mają te kordonki :3

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny zestaw! I śliczne są wzory same w sobie. :) Z torbą paryżanką mi się udało, to może i z tym projektem spróbuję. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś wspaniałego!! te kolory i wzory- jestem oczarowana!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe :) Cudowne :) Po prostu extra. Też mam ten kordonek, tylko na razie czeka na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe :) Cudowne :) Po prostu extra. Też mam ten kordonek, tylko na razie czeka na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń

Będzie nam niezmiernie miło jeśli pozostawisz tu swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...